Aki nem tud alkalmazkodni a digitalizációhoz, lemarad

Aki nem tud alkalmazkodni a digitalizációhoz, lemarad

A magyar kormány célja, a gazdaság ösztönzése, a nemzetépítés és a munkahelyteremtés. Az információtechnikában lezajló robbanás pedig ezt is érinti, mint ahogy az élet minden területét is – jelentette ki Tuzson Bence. A Miniszterelnöki Kabinetiroda kommunikációért felelős államtitkára erről az Infotér 2015 elnevezésű balatonfüredi konferencián beszélt, csütörtökön.

Tuzson Bence kifejtette: az informatikai rendszereknek találkozniuk kell. Olyan közös platformnak kell létrejönnie, amely államigazgatás, közigazgatás szintjén egységes rendszert képez.

Hozzátette: újfajta tér alakult ki a digitális társadalomban, egyes kapcsolatok virtuálisak lettek és a társadalom szervezésének fontos eszközévé vált a digitalizáció. Aki ehhez nem tud alkalmazkodni, az le fog maradni. Tuzson Bence, az X és Y generáció közt tátongó szakadékról is említést tett. Az előbbi az 1965 és 1975 között, míg az utóbbi az 1976 és 1995 között születetteket jelenti. Utóbbiak számára életük szerves része a számítógép. Hozzátette: arra kell törekedni, hogy az egyes fejlett technológiák képesek legyenek találkozni egymással. Párbeszédet kell folytatni, és kiemelten fontos, hogy a fiatalokban meglevő újfajta gondolkodásmódot beemeljük a közigazgatásba is – emelte ki az államtitkár.
„E téren az ember képezi a legszűkebb keresztmetszetet, mert az idegekbe égett szokásokat nehéz levetkőzni. Ugyanakkor be kell látni, hogy az informatikát alkalmazva gyorsulnak a közigazgatási folyamatok. E vonatkozásban az ügyfélkapu jó irány” – fogalmazott az államtitkár.

Tuzson Bence a nemzetépítés és a határon túli magyarsággal történő kapcsolattartás szempontjából, is kiemelt fontosságúnak nevezte az új információtechnológiák alkalmazását – mint például a facebook alkalmazását -, amelyek képesek a nagy távolságok ellenére virtuális közösségeket létrehozni.

„Ha a kommunikáció szót halljuk, az emberek elsősorban arra gondolnak, hogy valaki kiáll egy pulpitusra, mint most én, és beszél. A Miniszterelnöki Kabinetiroda Kommunikációs Államtitkárságán mi a kommunikációt egy kétoldalú folyamatnak fogjuk fel. A társadalom felől érkező információt átalakítjuk, és beépítjük azt a kormány döntési rendszerébe, majd a döntéseket elmondjuk az embereknek, hogy megértsék, mit és  miért tett a kormány. Ebben a munkában pedig számítunk minden információtechnológiában dolgozó szakemberre” – hangsúlyozta Tuzson Bence.