Az M2-es fejlődést és biztonságot hoz a környezetében élők számára

Az M2-es fejlődést és biztonságot hoz a környezetében élők számára

A magyar költségvetés olyan helyzetben van, hogy több beruházásra jut pénz, mint amennyit tervbe vettek

Tuzson Bence, Pest megye 5-ös számú választókerületének országgyűlési képviselője az M2-es gyorsforgalmi út Budapest-Vác szakaszának alapkőletételének ünnepségén arról beszélt, hogy a magyar kormány 2018-at a családok évének nyilvánította, márpedig egy-egy útépítés és infrastrukturális beruházás nemcsak a befektetőket vonzza a térségbe, hanem a családokat is erősíti. Ha gyorsabban és nagyobb biztonságban jutnak el a munkahelyükre, akkor az embereknek több idejük marad, amit a szeretteikkel tölthetnek. Ha a családok erősödnek, Magyarország is erősödik – fogalmazott a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára.

Ahol fejlesztik az infrastruktúrát, ott új munkahelyek létesülnek, ez pedig javítja a családok életminőségét – mondta Tuzson Bence, Pest megye 2-es számú választókerületének országgyűlési képviselője az M2-es gyorsforgalmi út Budapest-Vác szakaszának alapkőletételén, Dunakeszin. A pénteken, 2017. május 26-án megtartott ünnepségen a politikus úgy fogalmazott, hogy az új beruházások is mindig azokba az országokba települnek, amelyeknek fejlett az infrastruktúrája, a családoknak pedig nagy előnyt jelent, hogy gyorsabban elérhetővé válik a munkahely vagy az iskola. Ezért a kormány 2020-ig több mint 1000 milliárd forintot költ a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére.

Tuzson Bence az ünnepségen felidézte, hogy Dióssi Csabával, Dunakeszi polgármesterével korábban megállapodtak abban, hogy ennek az útépítésnek még ebben a kormányzati ciklusban el kell kezdődnie. „Ezért is örülök annak, hogy ez most teljesült” – mondta a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára. Ez az út a múltban is nagy jelentőségű volt és nem véletlen, hogy 1846-ban az első vonat is ezen a vonalon indult el Pestről Vácra. Ezeket a remek hagyományokat folytatva itt közlekedik majd először az országban a nagyteljesítményű emeletes motorvonat is.

A térség településeire – Dunakeszire, Gödre, Fótra, Sződre, Vácra – 2019 végétől már kétszer két sávos gyorsforgalmi úton autózhatnak az itt lakók, ami egyúttal azt is jelenti, hogy biztonságosabb körülmények közt, és gyorsabban juthatnak el az úti céljukhoz. Fontos szempont az is, hogy csökkenjen az utazásra fordított idő, ami pedig azt eredményezheti majd, hogy az embereknek több idejük marad a családjukra – fogalmazott Tuzson Bence. Szorosan kapcsolódik ez ahhoz, hogy a magyar kormány 2018-at a családok évének nyilvánította, mert az útfejlesztéssel a családok erősödnek – a családok erősödésével pedig erősödik Magyarország is.

Hazánk gazdasági mutatói egyre jobbak, és ez a térség az egyik motorja ennek a fejlődésnek – hívta fel a figyelmet a térség országgyűlési képviselője. Több ezer munkahely jött létre a környéken az elmúlt években, de van még hova fejlődnünk, hiszen amíg csak egy olyan ember is van, aki szeretne és tudna is dolgozni, addig van teendőnk. Mint minden építkezés, menet közben ez a beruházás is okoz apróbb kellemetlenségeket, amíg el nem készül, erre célzott Tuzson Bence, amikor úgy fogalmazott: „Kívánok a térségben lakóknak következő két és fél évben – amíg az építkezés zajlik – sok türelmet, hiszen a forgalom zavartalan fenntartása mellett kell bizonyos szakaszokon a bővítést és felújítást megoldania a kivitelező Strabag konzorciumnak.”

Az út megépítésével jelentősen mérséklődik majd Dunakeszi átmenő forgalma – erre számít Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere. Kérdésünkre válaszolva a kétszer két sávos M2-es gyorsforgalmi útról, valamint az ettől függetlenül a későbbiekben megvalósuló, a 2-es és a 2/A jelzésű utat összekötő útról elmondta: „Az M2-esen a jelenlegi állapotában naponta 37 ezer gépjármű halad át, Dunakeszin pedig a régi 2-es utat 17 ezer jármű használja naponta. Ha elkészül az új M2-es – tehát 2019 végétől – a napi forgalom jelentősen megemelkedik, és ezzel arányosan a Dunakeszin áthaladó pedig csökken, ami a kisebb légszennyezéssel jelentősen javíthatja a településen lakók életminőségét, de a város közlekedése is sokkal biztonságosabbá vélik.” A polgármester kiemelten fontosnak tartja, hogy az új út forgalomba helyezése után már elkerülhetik a települést mindazok, akiknek nem Dunakeszi az úti célja.

Már megszületett a kormánydöntés a 2-es és a 2/A utat összekötő út megvalósításáról is, amiért nagy köszönettel tartozunk Tuzson Bence aktív és hathatós politikai támogatásának – fogalmazott Dióssi Csaba. A módosított tervek most készültek el, hamarosan pedig a kivitelezésre is kiírják a közbeszerzési pályázatot. Reális lehetőséget látok arra, hogy az építkezés még az idén, az év végén, vagy legkésőbb a jövő év elején elkezdődjön – mondta.

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára arról beszélt, hogy hat új hidat, két új többszintes csomópontot – az egyiket Dunakeszi északi részén –, 2,8 kilométernyi zajárnyékoló falat, 10 kilométeres beton sávelválasztót építenek, 14 hidat pedig felújítanak, de mindezek mellett 4,5 hektár erdőt is telepítenek. Minden út fejlődést és biztonságot jelent a környezetében élők számára – mondta az államtitkár. A 2019 végére elkészülő csaknem 20 kilométeres gyorsforgalmi szakaszon óránkénti 110 kilométeres sebességgel lehet majd haladni.

A magyar gyorsforgalmi úthálózat öt éven belül európai szintű összeköttetést biztosít majd az autósoknak, fuvarozóknak a megyei jogú városokkal és a sztrádáink határállomásaival – fogalmazott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Mint mondta, az előzetes projektlista szerint Pest megyében 24 útszakasz rendbetétele várható, összesen 42 kilométeren, 6,4 milliárd forintból.

Ez az alapkőletétel is bizonyítja, hogy nemcsak tervek születnek, hanem a beruházások meg is valósulnak – így értékelte a helyzetet Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa. Bejelentette azt is, hogy ebben a ciklusban „szerencsére a magyar költségvetés olyan helyzetben van, hogy több beruházásra jut pénz, mint amennyit tervbe vettek”.

Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese az alapkőletételi ünnepségen elmondta, hogy az M2-es beruházása nettó 33 milliárd forintba kerül.

2017. május 26.