Speciális iskola alapkőletétel Veresegyházán

Speciális iskola alapkőletétel Veresegyházán

VERESEGYHÁZ A Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Program keretében beszédfogyatékosság miatt sajátos nevelési igényű gyermekek számára épül iskola Veresegyházán.

A fejlesztés alapkövét 2016. május 5-én helyezte el Tuzson Bence, a Pest megyei ötös számú választókerület országgyűlési képviselője, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, Boros Anita vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkár és Pásztor Béla, a település polgármestere.

A Szó-Fogadó Általános Iskola 421 millió forintból épül meg, várhatóan 2017 februárjára. A beruházás célja egy olyan épület létrehozása, amely elősegíti a beszédfogyatékosság miatt sajátos nevelési igényű, vagy az olvasás-, írás-, esetleg számolási zavarral küzdő gyermekek általános iskolai oktatását.

Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében kiemelte: dicséretes a helyi önkormányzatnak az iskola-beruházás kapcsán tanúsított hozzáállása, amely jó példa lehet más települések számára is, és méltán szemlélteti azt, hogy az állami és helyi összefogás hová vezethet.

„A kormány kiemelt célja, hogy minden magyar diák birtokába jusson a mindennapok számára elengedhetetlen tudáshoz. Fontosnak tartjuk, hogy esélyt kaphassanak arra, hogy felkészülhessenek az életre, míg a pedagógusok megbecsülést kapjanak mindennapi munkájukhoz. Lényeges szempont az is, hogy sikeres gyermekek kerüljenek ki az iskolákból, mert sikeres nemzet csak sikeres egyénekből épülhet fel. A köznevelésben rég nem látott fejlesztési program zajlik napjainkban. Az elmúlt időszakban ugyanis 521 iskolát fejlesztettünk. A kormány a jövőben is kiemelten kezeli a közoktatás ügyét, ezt bizonyítja, hogy az idén e célra elkülönített 236 milliárd forint összeghez képest 2017-ben már 110 milliárddal több áll rendelkezésre a magyar költségvetésben” – emelte ki az országgyűlési képviselő.

Kifejtette: a beruházások fő célja, hogy biztosítsák a magas színvonalú oktatást minden gyermek számára. Ezt szolgálja az iskolaépületek felújítása, a digitális eszközök beszerzése, és a tornatermek, uszodák építése is. A magyar emberek teljesítményének hála a kormány eddig mintegy 300 milliárd forintot fordíthatott a pedagógusok béremelésére.

A köznevelés átalakításával járó feladatok azonban még nem értek véget. Minden olyan felvetést megvizsgáltunk és a jövőben is megvizsgálunk, amely a gyermekek érdekét és az oktatás színvonalának javítását szolgálja.

Tuzson Bence kiemelte: ezen a településen különösen indokoltak az oktatási fejlesztések, mert a lakosságának száma a ’90-es évek óta a sokszorosára nőtt, és hamarosan eléri a 20 ezer főt. Ennek már önmagában is fontos üzenete van a mindenkori központi és területi közigazgatás számára: Veresegyház egy olyan hely, amelyre érdemes figyelni, ahova érdemes befektetni.

„Az itt megépülő, sajátos nevelési igényű gyermekek oktatás-nevelését szolgáló iskolát azért is fontosnak tartom, mert a megyében csak 9 ehhez hasonló intézmény működik, közülük kettő (Gödöllőn és Vácott) a térségben. Kiemelt cél, hogy a majdan itt tanuló gyermekek be tudjanak illeszkedni a társadalomba, és ott gördülékenyen megtalálják a helyüket” – emelte ki az államtitkár.

Boros Anita az eseményen hangsúlyozta: „A Veresegyházi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény önálló épülettel eddig nem rendelkezett. A Szó-Fogadó Általános Iskola létrehozásával megfelelő körülményeket biztosítunk a speciális figyelmet igénylő gyerekek neveléséhez, oktatásához. A beruházás hasznait minden bizonnyal így nemcsak a veresegyházi, hanem a környékbeli településekről ideérkező tanulók is élvezhetik”. Hozzátette: a Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Program első ütemében országszerte 24 tanterem, 26 tornaterem, 24 tanuszoda beruházás, és 5 komplett iskola-fejlesztés valósul meg. A programot a kormány döntése alapján teljes egészében hazai költségvetési forrásból finanszírozza a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Pásztor Béla közölte: eddig a beszédfogyatékossággal küszködő gyermekekkel otthonokban, általános iskolákban bérelt tantermekben szétszórva foglalkoztak erre elhivatott pedagógusok. Nagy boldogság számomra, hogy hosszú évek küzdelme után egy helyen sikerül elhelyeznünk majd azokat a gyermekeket, akiket az általánostól eltérő oktatásban kell részesíteni.

2016.05.05.

Galéria: